Nr 36 ( RR & VV "Rökt Regn och VårVantar")


Har spenderat Helgen mestadels på Jobbet och i och med det så missade jag ju när Kvicksilvret Billjerade på Fiskepremiären i Fredags, men jag fick i alla fall Två Rökta Fin Regnbågar till Lunch Brunch när jag kom hem på Lördagen, att det kan va så jäkla gott...det vattnas i munnen nu när jag skriver om det...hahaha...

Han den Duktiga fiskaren lyckades dra upp 4 st., kvoten fylld, men en sådan fart att han inte hann prova den fins Wilson-Flugan som jag designat och han gjort....den får testas en annan dag.


På lördagen så åkte vi på en liten RoadTrip till Ludvika och sedan runt omkring för att sedan komma hem bakvägen liksom, förstår inte riktigt hur vi hamnade där vi hamnade men det gjorde vi i alla fall, vi tog en lunch i någon död liten håla, där va det nada drag men helt plötsligt när vi skulle åka över Älven så  uppenbarar sig en hel Parad med människor i olika huvudbonader, typ lampskärmar och gamla kasserade Maccar som dom stack ut nyllet hur, surrealistisk upplevelse, hade med mig kameran men kunde helt enkelt inte samla mig och gå ut ur bilen och Fota dom, sjukt sjukt,  


Jag har börjat Jobba på min KrullBebis tillverkning... alltså dom där små Krullblommorna som verkar ha börjat fatta att det är här dom skall bo och det är bara att Digga läget och börja föröka sig.... så första Borlänge kullen befinner sig just nu i Dagis/ Förskolefönstret för lite uppfostring, så att dom får en stadig grund att stå på sedan när dom kommer bli bort adopterade till DalaFolket... vilken tur att jag flyttade, har ju spridigt mina krullisar blad alla, Jobbkollegor, släkt och VännersVänner... nu får jag nya marker att erövra, står fast vid min ståndpunkt att blommor slänger man inte utan dom får bo kvar tills näsan pekar uppåt och dom är redo för komposten.


**Min Vandringsstatus just nu är 951915 Maria Steg, vilket är 64,7 Mil och då befinner jag mig i Kattarp..Börjar närma mig Utlandet... det går framåt..**



Galenskap när Sektledaren står och Dirigerar Mister Grävskopa på Våran Mark, eller kanske inte våran utan mer Kvicksilvrets. Varför ska den mannen va här, vi har inte beställt honom för att göra arbetet. blir lite tokig, snart står han nog i sovrummet och ger kommandon...ohh... Läskig tanke... men vem vet... hahaha....

jaja det blir i alla fall en Lång grop som det petas ner lite Isodrän, slangar och några Ton Grus.. det är vad Dränering är i korthet. Det verkar gå undan, så snart snickrar vi Altan...Till Midsommar skall den va klar, har jag som Plan/Mål..och det är inte bara en Vision utan högst troligt att det kommer ske.... Till skillnad från Nollvisionen som SKA vara just bara en vision och inte ett Uppnåbart Mål utan något man strävar efter... och nu skall Maria andas och sluta tänka på den Visionen och få högt Blodtryck...


Gjorde en Marina-Grej häromdagen... flyttade en bokhylla från Övervåningen till Datarummet på det nedre planet, utan att förvararna, blev inte en såndär ilsken reaktion som jag själv skulle explodera i....heheh... tänkte faktisk att " nu gör jag en brutal Marina förändring"...men det gick ju bra....heheh...


Recyklar ett Ämne som jag tror att jag la ut Bildmässigt på Fb förra våren, men nu kommer den här på Bloggen och detta är "Vårens Ensamma Vantar 2012" ett riktigt vårtecken tilsammans med Vitsippor och sjungande Fåglar












Har lite bilder som jag inte riktigt vet hur jag skall få in i ett sammanhang så jag lägger helt enkelt bara ut dom, vet dock inte riktigt varför jag vill lägga ut dom men dom har nog en humoristisk Röd Tråd....















Kom på nu när jag la ut bilderna att det va mycket djur... Humoristiska Djur


Kommentarer
Postat av: Pappa

Varning för nollvisionen







Ingen människa ska dödas eller skadas i trafiken. Det har riksdagen bestämt i och med den så kallade "nollvisionen" och satt ett etappmål på maximalt 270 trafikdöda i trafiken år 2007. Inte heller detta etappmål lär uppnås.



År 2003 omkom 519 personer i trafiken; en sorglig december månad med 60 omkomna drog upp siffrorna. Bakom varje siffra i statistiken finns en djup tragik, någon har mist sin kära, någon har plötsligt berövats en underbar framtid.



Men Sverige är fortfarande ett av världens absolut trafiksäkraste länder. Vi kör allt längre, i allt säkrare bilar och på allt säkrare vägar. När det år 2002 dog 63 människor per miljoner invånare på svenska vägar var motsvarande dödstal 157 i Grekland och 129 i Frankrike. Och i relation till antalet bilar i trafik på svenska vägar har antalet trafikdöda halverats sedan 1980. Det är givetvis en fantastisk utveckling. Visst fortsätter även antalet trafikdöda i framtiden att minska, men nollvisionen ÄR och FÖRBLIR EN UTOPI.

Vad riksdagen än beslutar om så kommer människor att fortsätta att köra ihjäl sig själva eller andra. Svensken kommer att fortsätta att sätta sig bakom ratten i stället för att ta tåget när det råder blixthalka. Kanske av den enkla anledningen att det inte finns något tåg. Och så länge det finns bilar och sprit kommer alkoholmissbrukare att kunna dräpa sina medtrafikanter. Så länge bilister behöver sova kan de också somna bakom ratten. Att besluta om noll döda i trafiken handlar således om politiskt bedrägeri. Denna trafikpolitikens överideologi kan också användas för att rättfärdiga det ena efter det andra ingreppet i människors liv och personliga ansvarstagande. Hjälmlagen för cyklister är bara ett exempel.

Risken för en bilförare att dö är mer dubbelt så stor för män än den är för kvinnor. Hur många liv kan räddas om Ulrica Messing förbjuder män att sitta bakom ratten?



Yrkeskriminella är klart överrepresenterade i olycksstatistiken. Hur många liv kan räddas om de får sina körkort indragna på livstid? Eller ska notoriska rattfyllerister spärras in på livstid?



Sanningen är att riksdagen struntar i sin egen nollvision. Den är för dyr. Säkra vägar kostar miljarder och varje region i Sverige har sina vägavsnitt som går under benämningen "Dödens väg" och där statistiken säger sig veta exakt hur många olyckor som skulle kunna förhindras per investerad miljard. Sanningen är å andra sidan att ju bättre vägarna är, desto större tenderar också trafikökningen att bli. Det är självfallet inget argument mot fler mitträcken och fler motorvägar. Trafikpolitik handlar inte alltid om kostnadseffektiva lösningar för trafiksäkerhetens bästa. Används varje satsad vägkrona optimalt? Nej, de samhällsekonomiska och de rationella trafiksäkerhetsskälen får också vika för andra intressen.

Hur många liv skördar egentligen regionalpolitiken?



--------------------------------------------------------------------------------

2012-05-15 @ 17:51:03
Postat av: Marina

ÅH....vad många ensamma vantar! Vilken fin bildsvit. Och Krullbebisarna! hihi.. Mina bebisar som jag fick av dig, är nu stolta, stora o riktigt fulla av Klorofyll. Dom är helt enkelt ACDC

2012-05-18 @ 11:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0